Cestou z dvoutýdenní květnové fotoexpedice v Toskánku jsem na dálnici míjel jeden obraz za druhým. Pan doktor se kochal, jak praví klasik. Vidím ty obrazy, vidím lesy, jejich miliony zelených odstínů, vidím rozestupy mezi stromy, průseky v lese, stopy po traktoru v poli, vidím dravce na stromě vedle silnice a znám se s ním, vždycky tam sedí, ale když zastavím, okamžitě uletí, vidím černého čápa, jak mi přeletí nad autem a jen na mžik se spatříme, vidím úhly a světlo, jak putuje krajinou, vidím řezy poorané půdy, zeleného obilí a toto žlutého plevele. Krajina mi toho tolik nabízí, že nevím, kam se dříve podívat, musel bych stát každých 5 metrů.
Někdy se musím nutit k řízení a koncentrovat na silnici. Vidím všude obrazy, řezy, překrytí, dvojičky, stromy s korunami, pahýly, domky malých vesnic a jejich ovocné sady, kontrasty barev a tvarů, vidím tisíce fotografií.... Jen mít ten čas. Chci zastavit, vystoupit, nejdříve bez foťáku a objektivu, jenom se podívat. Vymyslet clonu a čas, jak dlouhé sklo a sám sebe zkouším. Kolik clon je přesvětlená obloha?
Někdy stačí prolnout svůj pohled s tou čistou energií, která ty obrazy vytváří a formuje. Někdy do toho zasahuje - bohužel - člověk.
Konkrétně tyto fotografie jsou od Jihlavy, jel jsem po dálnici a v dáli kouřily dva komíny. Viděl jsem někde napravo krásný košatý strom u silnice - to by byl kontrast - strom a kouř nebo - kouř ze zeleného pole... Naprogramoval jsem navigaci a sjel z dálnice. Pořád mi běžely hlavou možné scénáře, kde se postavit, kde nechat auto, kam vlézt do pole, jaký je to úhel, a budu dostatečně vysoko? Běží mi stále obrazy z Toskánska, pořád jsem myslel na pole, západ, májový déšť.
Něco se snad povedlo, něco mě tam navedlo, něco mi to připomnělo, ale stejně to působí až příliš drsně... Hold člověk.
Někdy se musím nutit k řízení a koncentrovat na silnici. Vidím všude obrazy, řezy, překrytí, dvojičky, stromy s korunami, pahýly, domky malých vesnic a jejich ovocné sady, kontrasty barev a tvarů, vidím tisíce fotografií.... Jen mít ten čas. Chci zastavit, vystoupit, nejdříve bez foťáku a objektivu, jenom se podívat. Vymyslet clonu a čas, jak dlouhé sklo a sám sebe zkouším. Kolik clon je přesvětlená obloha?
Někdy stačí prolnout svůj pohled s tou čistou energií, která ty obrazy vytváří a formuje. Někdy do toho zasahuje - bohužel - člověk.
Konkrétně tyto fotografie jsou od Jihlavy, jel jsem po dálnici a v dáli kouřily dva komíny. Viděl jsem někde napravo krásný košatý strom u silnice - to by byl kontrast - strom a kouř nebo - kouř ze zeleného pole... Naprogramoval jsem navigaci a sjel z dálnice. Pořád mi běžely hlavou možné scénáře, kde se postavit, kde nechat auto, kam vlézt do pole, jaký je to úhel, a budu dostatečně vysoko? Běží mi stále obrazy z Toskánska, pořád jsem myslel na pole, západ, májový déšť.
Něco se snad povedlo, něco mě tam navedlo, něco mi to připomnělo, ale stejně to působí až příliš drsně... Hold člověk.