Chci se sem vracet
Býval jsem v Itálii často, nikdy mě ale nenapadlo, že se někam do této úchvatné země budu chtít vracet. Tady je jeden z mých prvních snímků, a možná kvůli němu jsem si "Toskánu" oblíbil. Pro fotografa, malíře, je to prostě ráj, kdy každá vlna na obzoru a její překonání otevírá nové pohledy.
Po první expedici jsem začal o Toskánsku prohlašovat: Je to jedno velké kompoziční cvičení. A pokaždé, když se tam s vámi vracím na našich fotoexpedicích se mi to stále potvrzuje.
Po první expedici jsem začal o Toskánsku prohlašovat: Je to jedno velké kompoziční cvičení. A pokaždé, když se tam s vámi vracím na našich fotoexpedicích se mi to stále potvrzuje.
Sem jsem přichystal také fotografie jednoho významného místa. Pro turisty a "rádoby" fotografy je důležité, protože jej vyfotíte přímo od silnice. Na mapě jej najdete taky, viz v pravo.
Říká se mu Cappella a je to kaplička na kopečku s - jak jinak - cypřišovým hájkem. Dá se k ní dostat z obou stran, od silnice, odkud ji mám také vyfocenou, ale také ze zadu z boční cesty směrem na Pienza... No a Pienza, to je taky kapitola sama o sobě. |
Dokonce jsem na internetu našel video, kde je zobrazena krásná Pienza a kaplička. Přístupových cest je dost a jsou jednoduché na zvládnutí.
Kdyby jste ji hledali, její celý název je Cappella di Vitaleta a pochází z 16. stolení. Na Google si překrásné fotografie prohlídněte tady. |
|
Toskánsko je charakteristické krásnými reliéfy polí, kopečků, na jejichž hřebenech najdete tu jeden, tu dva nebo celou alej cypřišů. Zatímco v květnu je to zelená nádherná svěží příroda, na podzim, na přelomu září a října je to pestrá barevná podívaná.
A nemyslete si, že jsou tam davy fotografů. Jo, oni všichni o Toskánsku mluví, ale v terénu jich moc nepotkáte, a když ano, tak přijedou na lokaci, tak 30 minut po východu Slunce :)
A nemyslete si, že jsou tam davy fotografů. Jo, oni všichni o Toskánsku mluví, ale v terénu jich moc nepotkáte, a když ano, tak přijedou na lokaci, tak 30 minut po východu Slunce :)
Krásná toskánská krajina vyžaduje černobílý přístup. Zjednoduší to vnímání nálady snímku a mnohem více vás to vtáhne to "tempa" a směru. Jste prostě více uvnitř zážitku. Mám často tendenci pracovat v Lightroomu, pro který organizuji opakovaně kurzy, s oběma verzemi. Možná mi to neuvěříte, ale ta černobílá mi zaberete 5x více času na výrobu a zpracování.
Lightroom má sice dost nástrojů na převod do černobílé, ale není to nikdy na dvě tři kliknutí nebo stisk klávesy. Alchymie míchání barevných kanálů a jejich výsledné zobrazení v odstínech černé mě pokaždé přivede na myšlenku, že bych se měl vrátit k focení na černobílý materiál. Protože mám to štěstí, že vás do Toskánska vozím 2x ročně, šancí mám pořád dost... Tak snad příště. Odrazuje mě jediná věc: skenování negativů.
***Jinak malá poznámka k těmto fotografiím. Jsou foceny z jedné stráně na kraji Val d'Orcia a ten strom na druhém páru snímků tam už dnes (rok 2012) není.
Lightroom má sice dost nástrojů na převod do černobílé, ale není to nikdy na dvě tři kliknutí nebo stisk klávesy. Alchymie míchání barevných kanálů a jejich výsledné zobrazení v odstínech černé mě pokaždé přivede na myšlenku, že bych se měl vrátit k focení na černobílý materiál. Protože mám to štěstí, že vás do Toskánska vozím 2x ročně, šancí mám pořád dost... Tak snad příště. Odrazuje mě jediná věc: skenování negativů.
***Jinak malá poznámka k těmto fotografiím. Jsou foceny z jedné stráně na kraji Val d'Orcia a ten strom na druhém páru snímků tam už dnes (rok 2012) není.
Krátké video na závěr
Natočil jsem také nějaké pohyblivé obrázky, tak snad vám Toskánsko přiblíží ještě více...
Fotoexpedice Toskánsko from Martin Kamín on Vimeo.